Sunday, December 27, 2009

'Tahun 2009 : episod 1'

by: en kamil baik


-->
Tahun 2009 meninggalkan aku dengan pantas tak ingat, bermacam cerita, suka, sedih, kejam, pedih, gembira, merajuk, menangis DLL berlalu tanpa kita sedar pon sebnarnya. Pada aku tahun 2009 ni adalah tahun yang agak special berbanding tahun tahun sebelum **aku rase la..sebab thn sebelum sebelum ni pon aku tak pernah la pulak buat review macam ni**
Seperti biasa mmg tiap tiap tahun pon aku takde azam..dan kalau ade pon mmg sampai bulan April je..pastu lupe hehehee **ape punya mamat la..ni** begitupon harapan tu pasti ade..mane taknya tahun ni jugak la semenjak 2006 kawin aku dapat mulakan hidup baru dengan sendirinya **berdikari la kunon**, Aku ade rumah sewa baru,bilik tidur sendiri,jiran baru, peti ais, almari semua sendiri. Alangkah nikmatnya lagi lagi bila..sume tu nin yang beli **thanks sayang**. Aku rase aku cume beli TV,Peti ais ngan Mesin Basuh Je hehe anyway semua tu kita dah decide n compromise hehehe..
08.02.2009 Alhamdulillah Allah maha kuasa lagi menghidupkan dan mematikan umat manusia :p setelah 2 thn setengah berkahwin Nin disahkan positive pregnant !! Wahhhhh…saat paling getir dan penuh makna dalah hidup aku.**heppy nak mati aku**
“abang….ayang pregnant” pagi pagi subuh syafie nin bagitau yang dia mengandung..aku terus meloncat kegembiraan sambil menguncup dahi isteri kesayangan aku tu. Akhirnya Allah taala makbulkan doa Nin dan Aku selama ini. Sekian lama berusaha akhirnya…..puas…..Syukur kehadrat mu ya Allah…Natijahnya aku puasa 7 hari berturut **Nazar**
Last week bos cakap kita akan ade intern from Germany ** aku dok pikir awek German la** excited la kunon aweks la katakan hihi ** department yg desperado sbb takde girl lansung** hehehe. So bila tiba minggu yg dinantikan tu aku ….CUTI..hahahahaha “Nur Hazirah bt Abd Rahman” hek.. eleh….. org Mesia study kat German keeee!!! Frust tonggeng tul =(
First day jumpa dah melompat lompat + baju pink + tgn piece… zira ni alemaaaaak childish nye :p Malaysia pon Malaysia lah….aku ade 6 bulan untuk hidup bersama awek ni :p Hitam manis, pakai spec Prof. , tak la cun sangat …tapi manis tu ade kot senang mesra dan kuat merepek. Aku tak rase kekok lansung dengan Zira…. maybe ade “telekinematic” **term yang aku n zira je paham susulan dari term “chemistry between us”** sebabnya kalau dengan awek …aku ini agak control..susah nak mesra **pengakuan ihklas** tapi dengan zira mmg macam kenal dari darjah satu lagi.
Senang kerja dengan Zira sebab dia ni tak banyak kerenah senang cakap ..ape yang ko suruh pasti dia buat + dengan sgt bersungguh sungguh. Kalau dia taknak buat dia akan bagitau taknak buat + alasan =) Tapi jangan stresskan dia.. lambat la dapat hehehe Kalau nak lagi cepat siap..sambil sambil dia buat kerja tu..**bersembang** lagi laju dia buat huhuhuhu…

~bersambung, next entry- 'Tahun 2009 : episod 2'~

No comments:

Post a Comment