Thursday, December 31, 2009

'Tahun 2009 : episod 2'


-->by: en kamil baik
Zira sangat suka menyanyi..sampai tak larat nak layan!! Kalau mase ade Hana..diorang ni la menyanyi dua org. Dia ada cakap suka sangat lagu lagu Korea.ade la band band yang dia suke..aku tak ingat la..sebab kadang tu layan aje dia bercerita hehe..Antara lagu lagu yang membuat aku teringat Zira :
1. Lagu “Jangan Jangan” PUSPA: Selalu keluar radio tapi dia tak tau lagu ni + sampai sanggup Dwnload tuk aku…cari sampai dapat……”Jangan jangan kau menolak cintaku…”.**sambil tangan “say no no no” sign**
2. Kenangan Terindah ; Samsoon : Satu department PEP nyanyikan lagu untuk dia mase Karoks bulan Puasa..ngeh ngeh ngeh**Farewell party Zira**
3. Kekasih Gelapku : Hanya aku n Zira tau ngape…
4. Khayalan, VE Ruffage @ BDB : lagu yg tak habis habis…”khayalan menjelma…..” **Zira’s Farewell **
5. Tak Bisa Memilik, Samsoon: Sebabkan selalu sangat “Pau” Ipod Sony purple Zira,sampai aku tersuka lagu ni…
6. Pantai Merdeka, band rock kapak : Aku , Karim n Zira biase dengar lagu ni mase Lunch kat kedai De’Palma..”Pantai merdeka ni kat mane eh?Tanjung Dawai kat mane pulak?”
7. Lagu Kita Aizat: “Bang ni la lagu saye…”
8. Good Reddance / Never say Goodbye Green Day/Bon Jovi: Farewell Shekhar ..first event Zira with PEP
9. Cinta dalam hati, Ungu kot: tak tau ape sebab
10. Kau Pergi Jua, Adam Ahmad: Hana cakap Zira suke lagu ni
Jari OKU, terkepit pintu kereta Azmir dekat depan Najwa CafĂ©…kesian betul tak pasal pasal belakang aku kene lepuk sebab dia geram tangan dia sakit, sambil terlompat lompat anak..ade bleeding la..internal..hari hari ngadu jari huduh, hitam n sakit. Macamana bleh tersepit aku pon tak tau tapi aku yg tolong bukak pintu kereta time tu **padahal tgn sebelah dia bleh pakai lagi…panic kot** Lepas pada hari tu the whole week panggil dia OKU .. Poor zira :p
Kadang kadang tu sebab mudah mesra sampai aku jadi takut..ade satu ketika…mase borak2 takde kerja
“awak ..geram la tgk uban awak..nak cabutkan bleh?” ..tangan dia dah cabut dah satu uban..tak sempat nak jawab…pastu macam ketagih pulak dia…nak marah x sampai hati..tapi dalam hati takut la pulak dipandang serong oleh officemate lain :p tapi best la plak ade org cabutkan hahaha..sampaikan balik rumah…
”Ayang cabutkan uban abang…kasi habis OK” dengan muke tak salah suruh nin cabut uban..habiskan nanti kat Office takde org cabutkan uban secara Open hehehe…then satu lagi suke main cucuk perut....sambil cakap “perut gem…” gem je…tak habiskan.. gemuk ke gembira ke gambate ke tah la…..lepas tu mula la bercerita pasal ayah dia…**merujuk kepada perkara yg sama.. =) **
Kalau bab bersembang..mmg tak habis dengan zira. Sangat suke bercerita sampai pergi makan malam ..makan ape pon nak cerita..kalau cerita bab family subjek utama dia adalah “Ayah” sampaikan cerita kolam ikan aku pon nak cerita kat ayah dia. Adoooiii hahaha banyak la benda dia cerita sampaikan ade satu mase tu dia cakap;
“saya tak tau la kenape saya suke cerita sumua benda pada awak” sambil muka sengih..gembira =) Aku tak dapat aku nak ceritakan semua ..sbb banyak sangat ..tipu la kalau aku cakap ingat semua..heheh Zira ohh Zira
Thanks God sebab jadikan manusia bijaksana ciptakan Facebook untuk kami, sebab FB ni la macam-macam benda aku tau n fahami manusia, termasuk my beloved sis non-blood related ni, and pastinya dalam ni penuh emosi **laman sosial penuh emosi** semua org berkongsi emosi masing masing so called “Status” hehehe..dari sini kita tau macam macam kerenah manusia kan? Dah habis kerja sms and call mmg jarang la between both of us, unless extremely necessary!! Awal perkenalan professionalism tu kene jaga . Alasan **nanti Nin salah sangka** hahahah so FB ni la tempat nak merepek, tapi yg bestnya macam satu kilang bersosial dalam tu..meriah sangat!! Really miss that moment =( skarang agak dull la .. my own FB ..tak seronok sangat hehehe Zira is one of my best “Tukang Karut”.
“Bang nah..ambikla” walawehhh kasi perfume..kenapa Zira bagi aku tak tau la pulak..maybe sebab hari sebelum tu kitowang ade sembang pasal kegilaan dia membeli perfume..ade lebih kot tu yang kasi ahaks…Zira tak berkira sangat .. last day dia kat Pekan kasi aku mouse pink atas meja dia, dengan thumb drive 8G yang pastinya dalam tu penuh dengan lagu lagu koleksi peribadi =) itu pon semua asalnya usik usik je mintak…last last bagi..**terharu**
”Zira nanti last day ..mouse pink tu kasi saya eh…” kataku sambil tgk arah lain
“saya tau nanti kalau awak rindu saya awak nak tgk mouse tu kan?” buat muke exited..
“takdelah..jangan nak perasan le…impostible..”jawab dengan penuh keangkuhan
“okkkkk…ffiineeeeee” senyumm :p
Sebenarnya zira bukan baik dengan aku seorang aje, dia baik dengan ramai orang sebenarnya..antara yang selalu menjadi sebutan dalam cerita cerita dia Navin,Nordin, Azmir, Reza, Ben, Karim, Padhil, Bunga, Hana, Mat, Azrie, Black, Wan and “Special” Azam. Jadinya aku ni selalu la jadi pak sanggup dengar kisah kelakar, geram, sayang, sedih,dingin dan macam macam lagi =)

to be continued : 'Tahun 2009 : episod 3'

No comments:

Post a Comment